5 marca 2020, uczniowie klasy 4TIb wraz z wychowawcą wzięli udział w Quadrathlonie Informatycznym organizowanym przez Instytut Nauk Ścisłych i Technicznych Akademii Pomorskiej w Słupsku. Uczniowie brali udział w czterech konkurencjach - każda osoba w innej. O wygranej decydował wynik osiągnięty przez wszystkich uczniów z drużyny. Rywalizowało aż 15 drużyn szkół średnich: 1LO Słupsk (2 drużyny), 2LO Słupsk, 4LO Słupsk, 5LO Słupsk, ZS Chojnice, LO STO Słupsk, Drzewniak (2 drużyny), Mechanik (2 drużyny), Elektryk (2 drużyny), Rolniczak, Technikum Chojnice.
Nasza drużyna w składzie: Julian Dobrosielski, Piotr Troka, Maciej Walkowiak, Kacper Kurusiewicz oraz opiekun Szymon Burak, zajęła III. miejsce!
Gratulujemy!!!
KONKURENCJE
1. 1 z n, n>=2 - Kacper Kurusiewicz
Zasady konkurencji są wzorowane na popularnym teleturnieju telewizyjnym Jeden z dziesięciu. Konkurencja jest adresowana przede wszystkim do tych uczniów, którzy posiadają wiedzę i umiejętności informatyczne wynikające z treści zapisanych w podstawach programowych nauczania informatyki dla szkół ponadpodstawowych i potrafią w krótkim czasie sformułować odpowiedź na postawione pytanie. Uczestnik konkursu musi przede wszystkim krótko i jednoznacznie odpowiedzieć na pytania, w których znaleźć będzie można odniesienie nie tylko do teoretycznych zagadnień informatyki szkolnej, ale także zagadnień praktycznych, z którymi uczniowie spotykają się podczas zajęć. Na pewno, obok wiedzy i umiejętności, nieocenione będą zatem błyskotliwość i refleks uczestnika.
2. Umiesz liczyć? ... w arkuszu kalkulacyjnym - Maciej Walkowiak
Konkurencja, w której zawodnicy zmierzą się z zadaniami wymagającymi praktycznych umiejętności posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym (MS Excel lub LibreOffice Calc).
3. Niech moc algorytmu będzie z Wami - Julian Dobrosielski
Konkurencja polega na analizowaniu schematów graficznych opisujących rzeczywiste zdarzenia. Zawodnicy będą musieli wykazać się umiejętnościami logicznego myślenia oraz czytania ze zrozumieniem.
4. Internetowy Szperacz - Piotr Troka
Konkurencja, w której zawodnicy będą musieli w bardzo ograniczonym czasie wyszperać informacje w Internecie.